- For English please scroll down.
STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
W SZEWSKA 22 BOUTIQUE
W celu ochrony osób małoletnich, którym z uwagi na wiek i rozwój psychofizyczny należy się szczególna troska, przyjmuje się niniejsze Standardy. Określają one niezbędne procedury i wytyczne w zakresie ochrony Małoletnich przed krzywdzeniem oraz przestępstwami, popełnionymi na ich szkodę, które mogą wystąpić na terenie Szewska 22 Boutique.
§ 1. Postanowienia wprowadzające
-
Niniejsze Standardy Ochrony Małoletnich („Standardy”) obowiązujące na terenie Szewska 22 Boutique („Obiekt”) określają w szczególności:
a) zasady zapewniające bezpieczne relacje między personelem podmiotu a Małoletnim, a w szczególności zachowania niedozwolone wobec Małoletnich;
b) zasady identyfikacji relacji Małoletniego i osoby dorosłej przebywających w Obiekcie;
c) zasady interwencji w przypadku zagrożenia bezpieczeństwa Małoletniego na terenie Obiektu;
d) przygotowanie personelu Obiektu do stosowania Standardów, zasady weryfikacji Standardów i dokumentowanie tych czynności;
e) zasady zatrudniania w Obiekcie osób, które mają bezpośredni kontakt z Małoletnimi.
-
Standardy obowiązują wszystkie osoby przebywające na terenie Obiektu, zarówno Personel Obiektu, jak i Gości.
-
Standardy są dostępne do wglądu w lobby recepcyjnym oraz na stronie internetowej Obiektu. Standardy dostępne są również w formie skróconej przeznaczonej dla Małoletnich w lobby recepcyjnym Obiektu.
-
Standardy są integralną częścią umowy, do której zawarcia dochodzi poprzez dokonanie rezerwacji, zapłatę zaliczki lub całej należności za pobyt w Obiekcie, jak również przez podpisanie karty meldunkowej oraz zapłatę za pozostałe usługi świadczone w Obiekcie. Dokonując ww. czynności, Gość potwierdza, iż zapoznał się z niniejszymi Standardami i akceptuje ich treść.
§ 2. Słowniczek
-
Małoletni – każda osoba poniżej 18. roku życia.
-
Personel Obiektu – wszystkie osoby pracujące w Obiekcie, niezależnie od podstawy zatrudnienia (pracownicy, wykonawcy, zleceniobiorcy, B2B), a także stażyści i praktykanci.
-
Krzywdzenie Małoletniego – zachowanie, które może stanowić popełnienie czynu zabronionego na szkodę Małoletniego, zagrożenie jego dobra, stosowanie wobec Małoletniego przemocy fizycznej i psychicznej, wykorzystanie seksualnego Małoletniego oraz zaniedbywanie go.
-
Przestępstwo na szkodę Małoletniego – wszystkie przestępstwa, jakie mogą być popełnione przeciwko osobom dorosłym, a dodatkowo przestępstwa, które mogą być popełnione wyłącznie przeciwko Małoletnim, w szczególności przestępstwa przeciwko wolności seksualnej i obyczajności, takie jak np. przestępstwo zgwałcenia (art. 197 Kodeksu karnego), wykorzystanie bezradności (art. 198 Kodeksu karnego), nadużycie zależności (art. 199 Kodeksu karnego), zakazanie nawiązanie kontaktu z małoletnim tzw. grooming (art. 200a Kodeksu karnego) obcowanie płciowe z małoletnim (art. 200 Kodeksu karnego).
-
Koordynator – osoba odpowiedzialna za wdrożenie niniejszych Standardów, ich stosowanie przez Personel Obiektu oraz weryfikację Standardów.
-
Rejestr – rejestr zgłoszeń prowadzony przez Koordynatora w formie elektronicznej, w którym zapisuje się informacje o zdarzeniach mających miejsce na terenie Obiektu oraz wszelkie wytyczne i notatki związane z koordynowaniem stosowania i weryfikowania Standardów.
§ 3. Bezpieczne relacje między Personelem Obiektu a Małoletnimi
-
Członkowie Personelu Obiektu nie mogą przebywać na osobności z Małoletnim oraz nie mogą dopuszczać do sytuacji, w której Małoletni byłby odizolowany i pozostawiony z członkiem Personelu bez opieki rodzica lub opiekuna prawnego lub osoby dorosłej, z którą przybył do Obiektu za zgodą wyżej wymienionych.
-
Personel Obiektu nie może używać przemocy (tak fizycznej, jak i psychicznej) wobec Małoletnich znajdujących się na terenie Obiektu.
-
Personel Obiektu zwraca się do Małoletniego z należytym szacunkiem, po imieniu, nie używając wobec Małoletniego określeń poniżających, kpiących, wykazujących znamiona przemocy.
-
Personel Obiektu dba o bezpieczną atmosferę i przestrzeń dla każdego Małoletniego przebywającego w Obiekcie, a w razie potrzeby informuje Małoletniego o tym, gdzie w Obiekcie znajdują się Standardy w wersji dla niego zrozumiałej oraz w jaki sposób może uzyskać pomoc, gdy doświadcza krzywdy, przemocy bądź zachowań ze strony dorosłego, noszących znamiona przestępstwa.
-
Personel Obiektu posiada wiedzę na temat czynników ryzyka i symptomów krzywdzenia Małoletnich i zwraca na nie uwagę w ramach wykonywanych obowiązków.
-
Personel Obiektu monitoruje sytuację i dobrostan Małoletnich przebywających na terenie Obiektu.
-
Obiekt edukuje Personel Obiektu w zakresie monitorowania stanu Małoletnich oraz reagowania w okolicznościach wskazujących, że Małoletni przebywający w Obiekcie może być krzywdzony lub padł ofiarą przemocy bądź przestępstwa.
-
W każdym przypadku niezgodnego ze Standardami zachowania członka Personelu Obiektu wobec Małoletniego, Koordynator wraz z przełożonym tej osoby wysłuchują jej i podejmują wobec niej odpowiednie kroki, w tym kroki prawne.
-
Personel Obiektu uwzględnia sytuację przebywających na terenie Obiektu Małoletnich z niepełnosprawnościami oraz ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
§ 4. Identyfikacja relacji Małoletniego i osoby dorosłej przebywających w Obiekcie
-
Należy dokonywać identyfikacji Małoletniego i jego relacji z osobą dorosłą, z którą przebywa w Obiekcie.
-
Podczas meldowania w Obiekcie należy poinformować osobę dorosłą, że w Obiekcie obowiązują niniejsze Standardy ochrony małoletnich i w związku z tym osobie dorosłej mogą być zadane dodatkowe pytania w celu weryfikacji danych Małoletniego i relacji tej osoby dorosłej z Małoletnim.
-
Aby dokonać identyfikacji Małoletniego i jego/jej relacji w stosunku do osoby, z którą przebywa w Obiekcie należy:
a) zapytać o dokument tożsamości Małoletniego (dowód osobisty, paszport, legitymację szkolną, akt urodzenia) i odnotować jego dane w rejestrze gości hotelowych; w przypadku nieokazania ww. dokumentu i nie podpisania karty rejestracyjnej w imieniu małoletniego Obiekt zastrzega sobie prawo do odmowy zameldowania,
b) w przypadku braku dokumentów, o których mowa powyżej, należy zapytać relację łączącą osobę dorosłą oraz Małoletniego – bezpośrednio tę osobę i Małoletniego,
c) jeżeli osoba dorosła nie jest rodzicem lub opiekunem prawnym Małoletniego, należy zapytać czy posiada dokument świadczący o zgodzie rodziców lub opiekunów prawnych na wspólny wyjazd osoby dorosłej z małoletnim (np. pisemne oświadczenie),
d) jeżeli osoba dorosła nie posiada dokumentu zgody rodziców, należy poprosić o numer telefonu wyżej wymienionych, aby zadzwonić i potwierdzić przebywanie Małoletniego w obiekcie z obcą osobą dorosłą za wiedzą i zgodą rodziców lub opiekunów prawnych,
e) jeżeli osoba dorosła nie posiada wskazanych powyżej dokumentów i informacji, należy poprosić tę osobę o wypełnienie oświadczenia, stanowiącego Załącznik nr 1 do Standardów.
-
W przypadku oporu ze strony osoby dorosłej co do okazania dokumentu Małoletniego i/lub niewskazania natury ich relacji należy wyjaśnić, że procedura ta służy zapewnieniu bezpieczeństwa Małoletnim na terenie obiektu i została opracowana na podstawie przepisów powszechnie obowiązującego w Polsce prawa.
-
Po wyjaśnieniu sprawy w sposób pozytywny, należy podziękować, za czas poświęcony na upewnienie się, że Małoletni jest pod dobrą opieką i jeszcze raz podkreślić, że procedura ma na celu zapewnienie jego bezpieczeństwa.
-
W przypadku, gdy rozmowa nie rozwieje wątpliwości dotyczących podejrzenia wobec dorosłego i jego intencji skrzywdzenia Małoletniego, należy dyskretnie powiadomić przełożonego. Aby nie wzbudzać podejrzeń można np. powołać się na konieczność skorzystania ze sprzętów na zapleczu recepcji bądź w innym miejscu na terenie Obiektu, prosząc osobę dorosłą, aby poczekała wraz z Małoletnim w lobby recepcyjnym obiektu.
-
Od momentu kiedy pojawiły się pierwsze wątpliwości Personelu Obiektu, zarówno Małoletni, jak i osoba dorosła powinni być pod stałą obserwacją Personelu Obiektu i nie zostawać sami.
-
Personel podejmuje wszelkie możliwe kroki zmierzające do przeprowadzenia identyfikacji Małoletniego i jego relacji z osobą dorosłą, z którą znajduje się w Obiekcie.
-
Przełożony, który został powiadomiony o sytuacji, podejmuje decyzję o zawiadomieniu policji lub w razie wątpliwości przejmuje rozmowę z podejrzaną osobą dorosłą, w celu dokonania dalszych wyjaśnień i następnie podejmuje odpowiednie kroki.
-
W przypadku, gdy rozmowa, o której mowa powyżej, potwierdzi przekonanie o próbie lub popełnieniu przestępstwa na szkodę Małoletniego, przełożony zawiadamia o tym fakcie policję. Dalej stosuje się procedurę interwencji w przypadku zagrożenia bezpieczeństwa Małoletniego na terenie Obiektu (§ 5 Standardów).
-
W zależności od sytuacji i miejsca przełożony weryfikuje na ile podejrzenie krzywdzenia Małoletniego jest zasadne. W tym celu dobiera odpowiednie środki prowadzące do wyjaśnienia sytuacji lub podejmuje decyzję o przeprowadzeniu interwencji i zawiadamia policję.
§ 5. Interwencja w przypadku zagrożenia bezpieczeństwa Małoletniego bądź stwierdzenia krzywdzenia Małoletniego na terenie Obiektu
-
Członkowie Personelu Obiektu reagują w każdej sytuacji, w której mają uzasadnione podejrzenie, że Małoletni przebywający na terenie Obiektu doznał krzywdy bądź są świadkami takiej sytuacji (np. niestosowne zachowanie na linii dorosły – Małoletni, rodzic – dziecko, przemoc rówieśnicza, sytuacje nagłe – np. gdy Małoletni zgłasza problem).
-
W zależności od dynamiki sytuacji i okoliczności, członek Personelu Obiekty, który jest świadkiem niepokojącego zdarzenia w pierwszej kolejności stara się przerwać krzywdzenie Małoletniego i zareagować. Ponadto, niezwłocznie informuje swojego przełożonego, który może zawiadomić policję, zaś w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa Małoletniego zawiadamia policję, dzwoniąc pod numer 112 i opisując okoliczności zdarzenia. W sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia Małoletniego, przebywającego na terenie Obiektu, należy niezwłocznie wezwać policję i inne stosowne służby.
-
O każdym zdarzeniu oraz zawiadomieniu policji członek Personelu Obiektu informuje swojego przełożonego oraz Koordynatora.
-
Uzasadnione podejrzenie krzywdzenia Małoletniego występuje wtedy, gdy:
a) Małoletni ujawnił wobec Personelu Obiektu fakt krzywdzenia,
b) członek Personelu Obiektu zaobserwował krzywdzenie,
c) Małoletni ma na sobie ślady krzywdzenia (np. zadrapania, zasinienia), a zapytany odpowiada niespójnie lub chaotycznie lub popada w zakłopotanie bądź występują inne okoliczności mogące wskazywać na krzywdzenie np. znalezienie materiałów pornograficznych z udziałem dzieci w pokoju osoby dorosłej.
-
W uzasadnionych przypadkach można dokonać obywatelskiego zatrzymania osoby podejrzewanej. W takiej sytuacji, do czasu przybycia policji, należy trzymać tę osobę w osobnym pomieszczeniu z dala od widoku innych gości, pod nadzorem dwóch członków Personelu Obiektu.
-
W każdym przypadku należy zadbać o bezpieczeństwo Małoletniego. Małoletni powinien przebywać pod opieką Personelu Obiektu do czasu przyjazdu policji.
-
W opisanej powyżej sytuacji należy uniemożliwić Małoletniemu oraz osobie podejrzewanej oddalenie się z Obiektu.
-
W przypadku uzasadnionego podejrzenia, że doszło do popełnienia przestępstwa powiązanego z kontaktem Małoletniego z materiałem biologicznym sprawcy (sperma, ślina, naskórek) należy w miarę możliwości nie dopuścić, aby Małoletni mył się oraz jadł lub pił do czasu przyjazdu policji.
-
Po odbiorze Małoletniego przez policję należy zabezpieczyć materiał z monitoringu oraz inne istotne dowody dotyczące zdarzenia i na wniosek służb przekazać ich kopię listem poleconym lub osobiście prokuratorowi lub policji.
-
Po każdej interwencji bądź naruszeniu Standardów, do których doszło na terenie Obiektu, należy Koordynator opisuje zdarzenie w Rejestrze.
§ 6. Przygotowanie Personelu Obiektu do stosowania Standardów, Koordynator Standardów i weryfikacja Standardów
1. Obiekt zapewnia Personelowi Obiektu podstawową edukację na temat ochrony Małoletnich przed krzywdzeniem i pomocy małoletnim w sytuacjach zagrożenia, w zakresie:
a) umiejętności miękkich służących identyfikacji relacji osoby dorosłej-gościa przybywającej do Obiektu z Małoletnim,
b) rozpoznawania symptomów krzywdzenia Małoletnich,
c) procedury interwencji w przypadku podejrzeń krzywdzenia Małoletnich,
d) odpowiedzialności prawnej członków Personelu Obiektu, zobowiązanych do podejmowania interwencji.
-
Obiekt dysponuje danymi kontaktowymi lokalnych instytucji i organizacji, które zajmują się interwencją i pomocą w sytuacjach krzywdzenia Małoletnich (policja, centrum interwencji kryzysowej, ośrodek pomocy społecznej, placówki ochrony zdrowia).
-
W sprawach związanych z niniejszymi Standardami bądź w celu zgłoszenia przypadków naruszenia Standardów należy skontaktować się z Koordynatorem za pośrednictwem maila: booking@szewska22.pl.
-
Niniejsze Standardy są weryfikowane raz na dwa lata, ze szczególnym uwzględnieniem analizy sytuacji związanych z wystąpieniem zagrożenia bezpieczeństwa Małoletnich oraz incydentów, które miały miejsce na terenie Obiektu. Wnioski z przeprowadzonej weryfikacji zapisywane są w Rejestrze.
§ 7. Postanowienia końcowe
-
Niniejsze Standardy wchodzą w życie z dniem 15 sierpnia 2024 roku.
-
W zakresie nieuregulowanym w niniejszych Standardach zastosowanie znajdują odpowiednie przepisy ustawy z dnia 13 maja 2016 roku o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz.U. z 2024 r. poz. 560) oraz ustawy z dnia 25 lutego 1964 roku – Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz.U. z 2023 r. poz. 2809).
-
Obiekt zastrzega sobie prawo do odmowy wydłużenia doby hotelowej wobec Gościa będącego osobą dorosłą w przypadku nieprzestrzegania bądź uzasadnionego przypuszczenia nieprzestrzegania niniejszych Standardów w czasie pobytu w Obiekcie.
-
Obiekt może odmówić przyjęcia Gościa-osobę dorosłą, który podczas poprzedniego pobytu naruszył Standardy, w szczególności poprzez wyrządzenie krzywdy Małoletniemu na terenie Obiektu bądź poprzez popełnienie przestępstwa na tle seksualnym na szkodę Małoletniego na terenie Obiektu.
-
Ogłoszenie następuje w sposób dostępny dla Personelu, Małoletnich i ich opiekunów, w lobby oraz poprzez zamieszczenie na stronie internetowej Obiektu.
-
Standardy są udostępnione również w wersji skróconej, zrozumiałej dla Małoletnich w miejscu dla nich dostępnym na terenie Obiektu.
STANDARDS FOR THE PROTECTION OF MINORS
AT SZEWSKA 22 BOUTIQUE
In order to protect minors who, due to their age and psychophysical development, deserve special care, these Standards are adopted. They define the necessary procedures and guidelines for the protection of minors against harm and crimes committed to their detriment that may occur on the premises of Szewska 22 Boutique..
§ 1. Introductory provisions
-
These Standards for the Protection of Minors (“Standards”) applicable on the premises of Szewska 22 Boutique, specify in particular:
a) rules ensuring safe relations between the entity’s staff and Minors, in particular prohibited behavior towards Minors;
b) rules for identifying the relationship between the Minor and an adult staying at Szewska 22 Boutique;
c) rules of intervention in the event of a threat to the safety of the Minor on the premises of Szewska 22 Boutique;
d) preparing Szewska 22 Boutique staff to apply the Standards, rules for verifying the Standards and documenting these activities;
e) rules for employing people in Szewska 22 Boutique who have direct contact with Minors.
-
The Standards apply to all persons staying at Szewska 22 Boutique, both Szewska 22 Boutique Staff and Guests.
-
The Standards are available for inspection at Szewska 22 Boutiquel lobby and on the website. The Standards are also available in a shortened form intended for Minors at Szewska 22 Boutique lobby.
-
The Standards are an integral part of the contract, which is concluded by making a reservation, paying an advance payment or the entire amount due for the stay at Szewska 22 Boutique, as well as by signing a registration card and paying for other services provided at Szewska 22 Boutique. By making the above activities, the Guest confirms that he has read these Standards and accepts their content.
§ 2. Glossary
-
Minor – any person under 18 years old.
-
Szewska 22 Boutique Staff – all persons working in the Hotel, regardless of the basis of employment (employees, contractors, B2B), as well as interns and apprentices.
-
Harming a Minor – behavior that may constitute committing a prohibited act to the detriment of the Minor, endangering his or her well-being, using physical and mental violence against the Minor, sexual exploitation of the Minor and neglecting him or her.
-
Crime to the detriment of a Minor – all crimes that may be committed against adults, and additionally crimes that may only be committed against Minors, in particular crimes against sexual freedom and decency, such as the crime of rape (Article 197 of the Penal Code), taking advantage of helplessness (Article 198 of the Penal Code), abuse of dependence (Article 199 of the Penal Code), prohibited contact with a minor, the so-called grooming (Article 200a of the Penal Code) sexual intercourse with a minor (Article 200 of the Penal Code).
-
Coordinator – a person responsible for the implementation of these Standards, their application by Szewska 22 Boutique Staff and verification of the Standards.
-
Register – a register of notifications kept by the Coordinator in electronic form, which records information about events taking place at Szewska 22 Boutique and all guidelines and notes related to coordinating the application and verification of the Standards.
§ 3. Safe relations between Szewska 22 Boutique Staff and Minors
-
Members of Szewska 22 Boutique Staff cannot stay alone with the Minor and cannot allow a situation in which the Minor would be isolated and left with a Staff member without the care of a parent or legal guardian or an adult with whom he came to Szewska 22 Boutique with the consent of the above-mentioned.
-
Szewska 22 Boutique Staff may not use violence (both physical and mental) towards Minors present on the premises of Szewska 22 Boutique.
-
Szewska 22 Boutique Staff addresses the Minor with due respect, by name, and does not use degrading, mocking or violent terms towards the Minor.
-
Szewska 22 Boutique Staff ensures a safe atmosphere and space for each Minor staying in Szewska 22 Boutique, and, if necessary, informs the Minor about where the Standards in a version he/she can understand are available in Szewska 22 Boutique and how he/she can get help when he experiences harm, violence or behavior on the part of an adult that constitutes a crime.
-
Szewska 22 Boutique Staff is aware of the risk factors and symptoms of harm to Minors and pays attention to them as part of their duties.
-
Szewska 22 Boutique Staff monitors the situation and well-being of Minors staying at Szewska 22 Boutique.
-
Szewska 22 Boutique educates Szewska 22 Boutique Staff on monitoring the condition of Minors and reacting in circumstances indicating that the Minor staying at Szewska 22 Boutique may be harmed or may be a victim of violence or crime.
-
In each case of behavior of a member of Szewska 22 Boutique Staff towards the Minor that is inconsistent with the Standards, the Coordinator and the person’s superior listen to the person and take appropriate steps against him/her, including legal steps.
-
Szewska 22 Boutique Staff takes the situation of minors with disabilities and special educational needs staying at Szewska 22 Boutique into account.
§ 4. Identification of the relationship between the Minor and the adult staying at Szewska 22 Boutique
- The Minor should be identified and his relationship with the adult with whom he is staying at Szewska 22 Boutique.
-
When checking in at Szewska 22 Boutique, an adult should be informed that Szewska 22 Boutique applies these Standards for the Protection of Minors and therefore the adult may be asked additional questions to verify the Minor’s data and the relationship between the Adult and the Minor.
-
To identify the Minor and his/her relationship with the person with whom he/she is staying at Szewska 22 Boutique, you should:
a) ask for the Minor’s identity document (ID card, passport, school ID, birth certificate) and record his details in the hotel guest register; in case of failure to present the above-mentioned document and failure to sign the registration card on behalf of the Minor, Szewska 22 Boutique reserves the right to refuse check-in,
b) in the absence of the documents referred to above, you should inquire about the relationship between the adult and the Minor – directly between this person and the Minor,
c) if the adult is not the parent or legal guardian of the Minor, ask whether he or she has a document confirming the consent of the parents or legal guardians for a joint trip between the adult and the minor (e.g. a written statement),
d) if the adult does not have a parental consent document, please ask for the telephone number of the above-mentioned people to call and confirm the Minor’s stay in Szewska 22 Boutique with a foreign adult with the knowledge and consent of the parents or legal guardians,
e) if an adult does not have the documents and information indicated above, ask that person to complete the declaration constituting Appendix 1 to the Standards.
-
In the event of an adult’s resistance to presenting the Minor’s document and/or failure to indicate the nature of their relationship, it should be explained that this procedure is intended to ensure the safety of Minors on the premises of Szewska 22 Boutique and has been developed on the basis of the provisions of generally applicable law in Poland.
-
After clarifying the matter in a positive manner, you should thank them for the time spent making sure that the Minor is under good care and emphasize once again that the procedure is intended to ensure Minors’ safety.
-
If the conversation does not dispel doubts regarding the suspicion of the adult and his intention to harm the Minor, you should discreetly notify your supervisor and security staff (if they are in Szewska 22 Boutique at that time). In order not to arouse suspicion, you can, for example, refer to the need to use the equipment at the reception desk or elsewhere in Szewska 22 Boutique, asking an adult to wait with the Minor in Szewska 22 Boutique lobby.
-
From the moment the first doubts of Szewska 22 Boutique Staff arose, both the Minor and the adult should be under constant observation of Szewska 22 Boutique Staff and not be left alone.
-
The Staff takes all possible steps to identify the Minor and his relationship with the adult with whom he/she is at Szewska 22 Boutique.
-
The superior who has been notified about the situation decides to notify the police or, in case of doubt, takes over the conversation with the suspected adult in order to provide further explanations and then takes appropriate steps.
-
If the conversation referred to above confirms the conviction of an attempt or commission of a crime to the detriment of the Minor, the superior notifies the police of this fact. The intervention procedure is then applied in the event of a threat to the safety of the Minor on the hotel premises (§ 5 of the Standards).
-
Depending on the situation and place, the superior verifies to what extent the suspicion of harm to the Minor is justified. For this purpose, the superior selects appropriate measures to clarify the situation or decides to intervene and notifies the police.
§ 5. Intervention in the event of a threat to the Minor’s safety or if harm to the Minor is detected on the premises of Szewska 22 Boutique
-
Members of Szewska 22 Boutique Staff respond in every situation in which they have a reasonable suspicion that a Minor staying on the premises of the Hotel has suffered harm or they witness such a situation (e.g. inappropriate behavior between an adult – a Minor, a parent – a child, peer violence, emergency situations – e.g. when a minor reports a problem).
-
Depending on the dynamics of the situation and circumstances, a member of Szewska 22 Boutique Staff who witnesses a disturbing event first tries to stop harming the Minor and react. Moreover, he or she immediately informs his or her superior, who may notify the police, and in the event of a threat to the safety of the Minor, he or she notifies the police by calling 112 and describing the circumstances of the incident. In the event of a threat to the health or life of a Minor staying on the premises of the Hotel, the police and other appropriate services should be immediately called.
-
A member of Szewska 22 Boutique Staff informs his superior and the Coordinator about each incident and police notification.
-
Justified suspicion of harm to a Minor occurs when:
a) The Minor disclosed the fact of harm to Szewska 22 Boutique Staff,
b) a member of Szewska 22 Boutique Staff observed harm,
c) The Minor shows signs of abuse (e.g. scratches, bruises), and when asked answers incoherently or chaotically, or becomes embarrassed, or there are other circumstances that may indicate abuse, e.g. finding pornographic materials involving children in an adult’s room.
-
In justified cases, a citizen may arrest a suspected person. In such a situation, until the police arrive, the person should be kept in a separate room away from the view of other guests, under the supervision of two members of Szewska 22 Boutique Staff.
-
In each case, care must be taken to ensure the safety of the Minor. The minor should remain under the care of Szewska 22 Boutique Staff until the police arrive.
-
In the situation described above, the Minor and the suspected person should be prevented from leaving Szewska 22 Boutique.
-
In the event of a justified suspicion that a crime has been committed involving contact of a Minor with the perpetrator’s biological material (sperm, saliva, epidermis), the Minor should, if possible, be prevented from washing, eating or drinking until the police arrive.
-
After receiving the Minor by the police, the CCTV footage and other relevant evidence regarding the event should be secured and, at the request of the services, a copy should be delivered by registered mail or in person to the prosecutor or the police.
-
After each intervention or violation of the Standards that occurred on the premises of Szewska 22 Boutique, the Coordinator should describe the event in the Register.
§ 6. Preparing Szewska 22 Boutique Staff to apply the Standards, Standards Coordinator and verification of the Standards
-
Szewska 22 Boutiquel provides Szewska 22 Boutique Staff with basic education on the protection of Minors against harm and assistance to minors in dangerous situations, in the scope of:
a) soft skills used to identify the relationship of an adult guest arriving at Szewska 22 Boutique with a Minor,
b) recognizing symptoms of harm to Minors,
c) intervention procedures in case of suspicion of harm to Minors,
d) legal liability of Szewska 22 Boutique Staff members obliged to intervene.
-
Szewska 22 Boutique Staff has contact details of local institutions and organizations that deal with intervention and assistance in situations of harm to Minors (police, crisis intervention center, social welfare center, health care facilities).
-
Szewska 22 Boutique management appointed a Coordinator. In matters related to these Standards or to report violations of the Standards, please contact the Coordinator via e-mail: booking@szewska22.pl.
-
These Standards are verified every two years, with particular emphasis on the analysis of situations related to threats to the safety of Minors and incidents that occurred on the premises of the Hotel. The conclusions from the verification are recorded in the Register.
§ 7. Final provisions
-
These Standards enter into force on August 15, 2024,
-
To the extent not regulated in these Standards, the relevant provisions of the Act of May 13, 2016 on counteracting threats of sexual crime and protection of minors (Journal of Laws of 2024, item 560) and the Act of February 25, 1964 – Family and Guardianship Code (Journal of Laws of 2023, item 2809) shall apply.
-
Szewska 22 Boutique reserves the right to refuse to extend the hotel day for a Guest who is an adult in the event of non-compliance or reasonable suspicion of non-compliance with these Standards during their stay at Szewska 22 Boutique.
-
Szewska 22 Boutique may refuse to accept an adult Guest who violated the Standards during a previous stay, in particular by harming a Minor on Szewska 22 Boutique premises or by committing a sexual offense to the detriment of a Minor on Szewska 22 Boutique premises.
-
The announcement is made in a manner accessible to Staff, Minors and their guardians, in particular by posting it at the lobby and rooms and by posting it on the Szewska 22 Boutique website.
-
The Standards are also available in a shortened version, understandable to Minors, in a place available to them in Szewska 22 Boutique.